Frank Körver

Frank Körver is adviseur op het gebied van strategie, leiderschap, reputatie en strategische communicatie.

Frank heeft het Strategisch Communicatie Frame samen met emeritus hoogleraar Betteke van Ruler geschreven. Daarnaast heeft hij een boek over issuemanagement geschreven. Zijn blog heet The Connected Leader.

Frank Körver is mede-oprichter van en partner bij Wepublic. Een toonaangevend adviesbureau op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs.

Portretfoto Körver
Foto: Phil Nijhuis

Frank Körver: Boardroom consultant en ondernemer

Organisaties schakelen Frank onder meer in voor de volgende vragen:
– Hoe kunnen we effectief anticiperen op reputatierisico’s en strategische issues managen?
– Hoe creëren we een ijzersterke strategie en maken we de juiste keuzes?
– Hoe versterken we onze reputatie in de samenleving en bij onze stakeholders?
– Hoe verbeteren we relaties met stakeholders in een veeleisende en turbulente omgeving?
– Hoe versterken we de rol en de toegevoegde waarde van de communicatiefunctie?

De kracht van Frank is aanbrengen van orde, structuur en focus bij complexe vraagstukken, verbinden van communicatie met business & strategie en bruggen slaan tussen c-suite en communicatieafdelingen.

Organisaties waar hij voor werkt of heeft gewerkt zijn o.a. BinckBank, HEMA, FrieslandCampina, ING, Aegon, ABP, APG, Schiphol, Rijkswaterstaat, Reclassering Nederland, Zilveren Kruis, Enexis, mboRijnland, Hogeschool van Amsterdam, Hoogheemraadschap Rijnland en diverse ministeries.

Klanten van Frank zijn op zoek naar ‘impact focused’ en praktische oplossingen en ze waarderen zijn no-nonsense manier van werken.

In 2013 werd Wepublic Reputatie I Communicatie I Public Affairs opgericht

In 2013 heeft Frank samen met collega’s van Boer & Croon het adviesbureau Wepublic opgericht. Wepublic telt inmiddels meer dan 25 professionals en heeft in korte tijd een toppositie in de markt opgebouwd. 

Logo

Frank Körver: “Ik ben ontzettend trots op het bureau dat we hebben neergezet. Of het nu gaat om het strategisch managen van issues of het ontwikkelen van winnende strategieën, we draaien er onze hand niet voor om. We mogen werken voor de mooiste klanten. Wepublic is een sterk merk geworden in haar sector”.

Organisaties schakelen de adviseurs van Wepublic in voor vraagstukken op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs. Deze vraagstukken zijn vaak strategisch en bijna altijd complex. De essentie van het werk van Wepublic: het bouwen aan vertrouwen in een uitermate turbulente publieke arena waar reputatie en perceptie steeds belangrijkere factoren zijn.

Door de verschillende specialismen binnen het kantoor en de geïntegreerde aanpak kan Wepublic het verschil te maken voor haar klanten. Van inzicht en inspiratie tot realisatie en evaluatie. Daarbij richten de consultants van Wepublic zich op het realiseren van harde resultaten, bij voorkeur meetbaar. Geen communicatie om de communicatie. Geen public affairs om de public affairs. Maar focus op duurzame impact.

Een belangrijke pijler onder de dienstverlening van Wepublic is intelligence. Het intelligence team van het bureau houdt continu een vinger aan de pols bij het maatschappelijke debat, monitort de voor klanten relevante ontwikkelingen en draagt bij aan inhoudelijke vernieuwing van het vak. Die kennis versterkt adviezen en helpt klanten betere besluiten te nemen.